مقالات آرشیو خبر ها
همیشه سال بعدی هست ...

همیشه سال بعدی هست ...

این شکست قلب ها رو شکست، قرص تلخی بود که قورت دادنش دشوار بود. یوونتوس بعد از اینکه بر ترس روحیش برای بازی کردن با شجاعت و سرسختی برای گل زدن غلبه کرد، بالاخره یوونتوس تسلیم بایرن مونیخی شد که مصمم بود که عالی بودن خط حمله اش را نشان دهد و 4‐2 در وقت های اضافه پیروز شد و در نهایت با نتیجه ی 6‐4 به جمع 8 تیم پیوست.

 

ماسیمیلیانو آلگری مردی است که به انجام تعویض های درست معروف است. اگر اشتباهی هم بکند، معمولا در ابتدای بازی است، برای انتخابش در چینش اولیه. روز چهارشنبه، در آلیانز آرنا، این تاکتسین ایتالیایی تصمیم گرفت با سیستم 4‐5‐1 وارد میدان شود و امیدوار بود که توانایی هجومی و سرعت خوان کوادرادو و الکس ساندرو در کناره ها بتواند قدرت هجومی بایرن را محدود کند، حق با او بود. بیانکونری با رهبری آلوارو موراتا ― بازیکنی که همیشه در شب های اروپایی می درخشد ― با شجاعت و هجومی بازی کرد، بالای زمین پرس کرد و خط دفاع افتضاح بایرن را مجبور به اشتباه کرد. آنها که طبیعت درنده خویی دارند، می دانستند که اگر فشار کافی بیاورند، بایرن تسلیم اشتباهات خواهد شد و آنها توانستند در دقیقه ی 5 گل بزنند.

 

یک فرار زیبا از موراتا، به گل دوم یوونتوس توسط کوادرادو منجر شد و یوونتوس در حال پرواز بود. آنها بالاخره متوجه پتانسیلشان شدند و به راستی از بازیشان لذت بردند. در عوض رقیبشان، که از نعمت تمام استعدادهای جهان برخوردار است، ظاهری شوکه و ایستا داشت، آنها موقع داشتن مالیکت توپ دچار لغزش می شدند و سرعت لازم برای غلبه بر دفاع فشرده ی بیانکونری را نداشتند. بایرن سقوط کرد، آنها ایتالیایی ها را دست کم گرفتند و فکر کردند می توانند به راحتی شکستشان دهند.

 

اگرچه که آلگری لاین آپ اولیه را درست چید و پپ اشتباه کرد، اما در تعویض ها عکس این موضوع اتفاق افتاد. گواردیولا به سرعت نقطه ی شکننده ی تیم مهدی بن عطیه را بیرون کشید و با اوردن کومان به دنبال اضافه کردن نفر در کناره ها بود. و این بازیکن قرضی یووه بود که تمام تفاوت را ایجاد کرد. اما الگری به شکل عجیب و غریبی، تصمیم گرفت موراتا را بیرون بکشد، بازیکنی بی نقص برای تیمی که می خواهد ضد حمله بزند. ماریو مانژوکیچ نمی تواند چنین توانایی را ارائه دهد، چرا که بازیکنی است که برای نگه داشتن بازی عالی است ، اما کسی نیست که توپ را جلو ببرد و فرارهای هوشمندانه ی رو جلو انجام دهد. وقتی کوادرادو هم بیرون رفت، یووه دیگر خیلی حمله نکرد.

 

یووه عقب و عقب تر رفت، بالاخره از دفاع کردن برای آن همه مدت طولانی خسته شد و بایرن دو گل زد و بازی را به وقت اضافه کشید. روند بازی به نفع آنها بود و یووه فروپاشید و دو گل دیگر هم خورد. تمام شد. این بازی مشخصا برای تیم جوان آلگری تجربه ی مهمی بود، تیمی که علی رغم فقدان 3 تا از ستاره هایش برای مدت طولانی چشمگیر بود. همیشه سال بعدی در کار هست.

 

نمرات بازیکنان:

 

بوفون : 6، روی ضربه ی توماس مولر سیو فوق العاده ای انجام داد اما، واقعا روی گل هایی که به ثمر رسید کار بیشتری نمی توانست بکند، دفاع خیلی عقب نشسته بود و تیم تحت فشار بود.

 

لیختشتاینر: 6 ، در دفاع خوب بود اما در حمله عالی بود. او دائما به جلو می زد و برای تحت فشار گذاشتن حریف شجاعت نشان داد.

 

بونوچی: ‌ 5، در زمانی که نیاز داشت آرام باشد، نه احساساتی، نتوانست. او اشتباهی کرد که گران تمام شد، لواندوفسکی را گم کرد و در زمان های اضافه بیشتر هم از هم پاشید.

 

بارزالی: 7، او چند صحنه عصبی شد، اما اگرچه که در زمان های عادی خونسرد بود و لواندوفسکی را دیوانه کرد، اما در وقتهای اضافه فاقد این درخشش بود.

 

اورا: 5، نمایش پخته ای برای تقریبا تمام مدت بازی داشت، اما ورود کومان اذیتش کرد. او مالیکیت توپ را از دست داد تا بایرن بتواند گل دوم را بزند.

 

کوادرادو: 7، چه تمام کنندگی در گل دوم داشت. او جلو کشید و با زیبایی حرکات مماسی انجام داد. سرعتش بایرن را اذیت کرد و انها را مجبور به عقب نشینی م یکرد، در حالیکه کمکش در دفاع هم ضروری بود.

 

خدیرا: 6، او به راستی برای تیم بازی کرد، خوب پرس کرد و به شکلی چشم گیر بازی خوانی کرد.

 

هرنانس: 6، او به خوبی فضاها را پوشش داد، پرس کرد و به خوبی پاسکاری کرد، ناامیدمان نکرد.

 

پوگبا: 7، چه گل شگفت انگیز و چه عملکرد عالی از بازیکنی که به خوبی موراتا را حمایت کرد و و برای حمایت در دفاع هم به عقب بر می گشت تا بایرن را متوقف کند، بالاخره خسته شد.

 

ساندرو: 7، یک عملکرد شگفت انگیز از بازیکنی همیشه دقیق است، او شجاعت نشان داد تا حمله کند و همیشه برای بازیکنان حامل توپ گزینه ای برای پاس دادن بود. با آمدن کومان اذیت شد.

 

موراتا: 8، مرد بازی آن شب، بهترین چیزی که یووه آن شب ارائه کرد. او بی نقص دریبل کرد، 3 بازیکن را جا گذاشت و پاس گلی داد که تا مدت ها در یادها خواهد مانداو جنگید و ثابت کرد که برای تیمی که می خواهد به سرعت ضدحمله بزند ضروری است. او نه تنها بازیکنان بایرن را وادار به اشتباه می کرد، بلکه از آن اشتباهات استفاده هم می کرد.

 

استورارو: 5، او چگونه آن توپ را از دست داد؟ او در موقع داشتن مالیکت توپ لغزش کرد و موقعیت ها را هدر داد، شب او نبود.

 

مانژوکیچ: او بازی معمولیش را با فداکاری و دفاع خوب انجام داد، اما بازیکن مناسبی برای جایگزینی موراتا نبود.

 

پریرا: افتضاح بود، او نتوانست تیاگو آلکانتارا را مهار کند و خیلی هم خشن بازی کرد.

 

 

مینا روزکی , ESPNFC


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: